CMS Web Design and Consulting

Art magazin, web casopis za savremenu umetnost
Novi Sad - Evropska prestonica kulture 2022

Frontpage Slideshow (version 1.7.2) - Copyright © 2006-2008 by JoomlaWorks
Ove ilustracije, sa linkom, predstavljaju izbor iz vesti i arhive Art magazina

Videomedeja 24
Noć muzeja 2010
Terra 18
Dunavski dijalozi 04
Noć muzeja 2013
Noć muzeja 2008
Noć muzeja 2009

Pavle Jovanović Štampaj E-pošta
(14 glasanja)
fotograf

Autor: Pavle Jovanović
Osnovna delatnost: fotograf
Adresa: Doža Đerđa 13, 21000 Novi Sad
Telefon: 021 / 540 699
Mobilni:
Faks:
E-mail: Ova adresa je zaštićena od robota. Potreban vam je Java-skripta da bi ste je videli.
Web: www.pavlejovanovic.rs


Reprodukcije

Klikni za vecu sliku
Popodnevni san, 2000.
Digitalni kolaž
 
Klikni za vecu sliku
Poposnevni odmor, 2000.
Digitalni kolaž
 
Klikni za vecu sliku
Sveti kamen, 2002.
Digitalni kolaž
 
Klikni za vecu sliku
Galerija zabuna, 2004.
Digitalni kolaž
 
Klikni za vecu sliku
Kralj ptica, 2004.
Digitalni kolaž
 
Klikni za vecu sliku
Venere iz neolita, 2004.
Digitalni kolaž
 
Klikni za vecu sliku
Popodne jednog sna, 2004.
Digitalni kolaž
Klikni za vecu sliku
Mistični pejzaž, 2001.
Digitalni kolaž
Klikni za vecu sliku
Igra maski, 2004
Digitalni kolaž

Biografija

Nagrada Art magazina Izbor godine za 2000. godinu
Nagrada Art magazina Izbor godine za 2000. godinu
"Godine 1835, usred zime (na Svetog Jovana), nađen je pred vratima Saborne crkve u Novom Sadu, u korpi obloženoj svilom, moj direktni predak. Usvojila ga je porodica Jovanović od koje nosim prezime." Pavle Jovanović (o svom poreklu)

Pavle Jovanović je prvobitno izučavao analitičku psihologiju i psihoanalizu (Frojd, Jung, From). Da bi vizualizovao svoje unutrašnje sadržaje počinje da se bavi slikarstvom dok fotografiju predstavlja 1984. na međunarodnom bijenalu fotografije "Zlatno oko" na kojem dobija nagradu Bijenala. Definitivno prestaje da se bavi slikarstvom i posvećuje se fotografiji. Od samog početka primenjuje intervenciju u post-kadru kroz razne kolažne i tehnološke principe. Razrešavajući eksperimentalne probleme uvek akcentuje duhovno, a ne tehnološko...

Samostalne izložbe

  • 2006. Vršac. Galerija "Hemofarm".
  • 2006. Kikinda. Galerija "Terra"
  • 2005. Novi Sad. Galerija "Bel Art"
  • 2004. Toronto. Galerija "OUT/AUT" (sastavni deo projekta "Digital Serbia - Digitalna umetnost u Srbiji")
  • 2002. Novi Sad. Galerija "Nova". April - maj
  • 2000. Novi Sad. Galerija "Zlatno oko". Februar
  • 1999. Novi Sad. Galerija "Zlatno oko". April
  • 1997. Apatin. Galerija kulturnog centra "Meander". Jul
  • 1996. Novi Sad. Prvi bijenale Balkan art-a (prateća samostalna izložba kompjuterski obrađenih portreta). Galerija "Zlatno oko". Decembar
  • 1994. Vršac. "Konkkordija". Septembar
  • 1993. Novi Sad. Galerija "Zlatno oko". Novembar
  • 1991. Novi Sad. Deseta međunarodna izložba fotografije "Zlatno oko 91" (prateća izložba manifestacije). Foto-kono klub "Branko Bajić". Decembar
  • 1989. Bjelovar. Gradski muzej. Avgust - septembar
  • 1989. Borovo. Foto-kino klub "Borovo". April
  • 1988. Novi Sad. Foto-kino klub "Branko Bajić". Septembar
  • 1988. Knjaževac. Festival kulature mladih Srbije. Jun - jul
  • 1988. Beograd. Salon Foto saveza Jugoslavije. Mart

Grupne izložbe

Trenutno nema podataka

Susret sa delima Pavla Jovanovića pripada onoj grupi nesvakidašnjih događaja koji u moru kiča i bezidejne osrednjosti ne samo što liče na svetionike što vode do sigurnih luka prave umetnosti, već oni to u potpunosti jesu. Njegove crno-bele fotografije nude seriju ansamblaža izrazitog emotivnog i duhovnog sadržaja. Svakodnevni upotrebni i dekorativni elementi, koje ovaj umetnik koristi da izgradi svoje metafore i potom ih sklopi u metafizičke celine, imaju u sebi neku posebnu sakralnost. Sadržaj prošlosti, koji je pomenute elemente učinio arhetipovima nekog individualnog vremena i prostora, širi oko sebe toplu harmoničnost i nepredvidljivost misaonih asocijacija. Nazivajući ih jednostavno mrtvim prirodama ili kompozicijama on posmatraču ostavlja beskrajnu mogućnost izbora.

Prvobitni period crno-belih radova, koji pokrivaju emocje, poslednjih godina biva zamenjen color printevima (od galerijskih do izrazito velikih formata) i tumačenjem egzistencijalnih problema i rasprava kao i traženjem odgovora. Prevladavajući sopstvenu podsvest umetnik pristupa i promeni formalnih principa. Napušta, kao primarnu, linijsku formu svojih kompozicija, a ansamblaž zamenjuje kolažem i fotomontažom dok pristustvo nadrealizma objašnjava na sledeći nacin: "Želim da izrazim večiti sukob sveta sa prošlošću i budućnošću. Verifikacija sadašnjosti kao vrednosti je bezizlazna ideja. Suština je u ostavljanju tragova u prostoru i vremenu." Upravo iz ovakvih konceptnih stavova Pavle Jovanović izvlači snagu za eksperiment i promene koji i inače karakterišu njegovo delo još od same pojave na javnoj sceni.

Ispunjavajući jednu vrlo zahtevnu matricu vrednosti, Jovanović delu pristupa kompleksno: uključuje istoriju, filozofiju, religiju, psihologiju... smatrajući da se jedino tako može izraziti sva složenost čoveka kao pojedinca i vremena uopšte. Blizak nadrealističkoj fantastici Renea Magrita i metafizičkom slikarstvu Đorda de Kirika, Pavle Jovanović jednim suštinski oslobođenim stilom stvara dela koja u posmatraču bude mnogo više od želje za kontemplacijom.

Luka Salapura,
likovni kritičar

Kada je nastala fotografija, pre više od veka i po, njeni autori su najpre podražavali slikarstvo koristeći iste motive i žanrove kao što su pejzaž, mrtva priroda, portret. No nedostajala im je boja da slikarstvo dostignu. Zatim se sedamdesetih godina prošlog veka situacija obrnula pa je kroz stil fotorealizma slikarstvo oponašalo fotografiju, jer ona je postala medij superiorniji, sugestivniji i istinitiji od slikarstva.

Danas verovatno postoji nostalgija fotografa prema slikarstvu, pa se mnogi putem digitalne fotografije i kompjuterske obrade, zahvaljujući specijalnim mogućnostima i efektima, obraćaju slikarskoj tradiciji, kao što to beše na samom početku istorije svetlopisa.

Novosadski autor, fotograf, kompjuterski majstor, a na početku karijere i slikar, Pavle Jovanović (1948), čini se da je potpuno izmirio ova dva vida vizuelnog izraza. Naime, on već dugi niz godina svoje nadrealističke foto-montaže štampa na slikarskom platnu, i tretira ih kao slikarski čin. Fotografiše različite elemente kao što su predmeti, fragmenti pejzaža, teksture različitih materijala, koje zatim digitalnom tehnikom besprekorno komponuje jedne u druge dobijajući najubedljiviju moguću fantastiku. Ovoj ubedljivosti doprinosi fotografska preciznost koju ni jedna slikarska ruka ne može dostići, a sa druge strane izneverava fotografski princip beleženja u jednom trenutku, prolongirajući svoj postupak prema potrebi i broju ukomponovanih elemenata.

Jovanović je godinama ove mogućnosti razvio i unapredio do savršenstva pa gledalac ne može da odoli utisku da je ova fantastika, sada izložena u novosadskoj Galeriji "Bel art" potpuno realna i moguća. Jovanović se poigrava gledaočevom logikom i očekivanjima, unoseći među svoje devojke i konje presvučene korom drveta, puževe, ptice i lišće u beskrajnim pustinjskim ili zelenim pejzažima enigmu koju upotpunjuju zagonetni posmatrači smešteni u same slike.

Andrej Tišma
likovni kritičar



Umetnost umesto reklame - Dela objavljena u projektu
Slike iz nepoznate zemlje. Digital Art

Klikni za vecu sliku   Klikni za vecu sliku   Klikni za vecu sliku   Klikni za vecu sliku   Klikni za vecu sliku

 

Napiši komentar

Pošaljite samo relevantan komentar za ovaj sadržaj. Bilo kakav nepripadajući komentar biće obrisan. Pravo objavljivanja i redigovanja, bez objašnjenja, zadržava redakcija Art magazina. Ne zaboravite da ukucate zaštitni kod. Komentar je privatno mišljenje autora komentara i ne predstavlja stav redakcije.


Security code
Refresh

Predstavite galeriju u Art magazinu

Izbor godine
Novi Sad 2022
Novi Sad 2021
Pregled galerija

Svet digitalne umetnosti
Povezani sadržaji
Art magazin podržava
Novi Sad

Podrzite Art magazin
 
Reportaže
Termin umetnička kritika egzistira u nejasnoj odrednici značenja i specifičnom spoju dveju reči -...
U Muzeju istorije Jugoslavije, baštiniku nasleđa jugoslovenskih umetničkih i...
Kada razmišljamo o konzervatorsko restauratorskim postupcima moramo biti svesni složenih ...
Knjige o umetnosti
Dejan Medakovic - Barok kod Srba
Dejan Medaković
Barok kod Srba
 
Intervju
Pavle Jovanović
 
Reportaže
PARIZ. Specijalno za Art magazin. Pariski muzej Grand Palais organizovao je grandioznu izložbu posvećenu slavnom francuskom slikaru Polu Gogenu pod imenom "Gogen alhemičar". Izložba traje do 22. januara 2018. U organizaciji izložbe...
Knjige i časopisi
Poezija je alhemija koja poraz pretvara u pobedu duha. Vreme je Weltschmerz-a. Milioni ljudi su u stalnom osećanju bespomoćnosti. Ali ovaj svet nema nade za novu romantiku. Životi su nam ispražnjeni od osećanja smisla. Liče na prazne zarđale...
Intervju
Na tragu svojih starijih prezimenjaka, Pavle Jovanović (1948) životni put gradi umetničkim delovanjem, fotografskim i likovnim majstorstvom. Iako formalno nikad nije sticao zvanja, Jovanović je ipak uspeo da se nametne i održi kao jedan od...
Prica o Artmagazinu, ljudima i dogadjajima...

© 1997 - 2024. Art magazin.
Sva prava zadržana.

21000 Novi Sad, Srbija
Arse Teodorovića 16
Telefon: 063 888 0 860
E-mail: Ova adresa je zaštićena od robota. Potreban vam je Java-skripta da bi ste je videli.

Redakcija Art magazina odlucuje o konceptu i sadrzaju. Mi brinemo o svemu ostalom...

Društvene mreže
  Art magazin na Facebook-u   Art magazin na Twitter-u   Art magazin na YouTube-u
  Skenirajte ovaj kod mobilnim telefonom